Introducció

0. INTRODUCCIÓ

0.1 Presentació
La música electrònica produeix una energia immensa desitjosa de ser alliberada en forma de moviment, fa moure’t, t’obliga a ballar-la, ja sigui a ritme de House, Tecno, etc. Hi ha estils calmats, tranquils i relaxants i d’altres de frenètics i intensos. El que comparteixen tots és que transmeten sensacions creades d’una manera artificial, (electrònicament) i això em fa pensar que en un futur potser utilitzaran la música electrònica com a eina curativa, utilitzant la que millor va per a segons quin estat d’ànim concret, així com una depressió, plany, etc. Però això es un altre tema.
La musica electrònica es present a tot arreu, cada cop s’està apoderant més de la resta de gèneres, s’utilitza a tot arreu, ja sigui per fer la base o per corregir la veu, modular-la, fer modificacions, millorar el so, etc. Això es positiu ja que augmenta la qualitat de les cançons, però també té un punt negatiu que és l’acomodament dels cantants, pocs en queden que no facin servir factors electrònics en un concert en directe. Sense desviar-me més exposaré les motivacions que m’han portat a fer aquest treball.


0.2 Motivacions 
Cal dir, que soc un gran aficionat a la música, sempre m’ha agradat escoltar-la. Quan dic música em refereixo a qualsevol tipus, trobo que cada gènere, té les seves característiques pròpies i úniques i això els fa a tots molt interessants, almenys per mi . És evident que hi ha estils que em son més agradables i m’atrauen més que d’altres.  Un d’aquests, segurament el que més escolto és la música electrònica, per tant, des d’un principi tenia clar que el treball de recerca que tries, hauria de estar relacionat amb aquesta.

També, i seguint en relació amb la música electrònica, sempre m’ha agradat el mon dels DJ, però no en el sentit de compondre una sessió, sinó en el de crear una cançó, jugar amb els sons electrònics, fer proves,... ja sigui amb algun aparell o  un programa.
A l’hora de triar el tema del treball de recerca vaig tenir en compte aquests dos desitjos o il·lusions, vaig decidir, que m’agradaria ampliar els meus coneixements sobre la música electrònica i si fos possible, aconseguir poder jugar amb els sons i crear petites mostres d’aquest tipus de música. I aquests dos són els dos pilars bàsics del meu treball.


0.3 Objectius i hipòtesis
El primer, em va fer veure que en relació en tot el que es pot saber de la música electrònica; història, gèneres, estils, instruments,... en sabia molt menys del que em pensava, i avui en dia encara tinc molt per aprendre d’aquest tema. No hauria dit mai que tot i sent relativament un tipus de música nou, té una quantitat de informació increïble. El que em vaig proposar al començament era poder comprendre-la i ara mateix podria dir que em defenso prou bé.

I l’altre gran objectiu o pilar del treball: poder crear o realitzar música electrònica, el vaig escollir perquè trobo que poder crear tu mateix música és quelcom màgic, sabia que en el poc temps, relativament, que dura tot aquest procés era gairebé impossible que aconseguís produir cançons d’un gran nivell, però amb tots els coneixements que obtingués tenia la idea de seguir treballant en aquest àmbit acabat el treball de recerca, sempre i quan un cop finalitzat em seguís interessant aquest tema. I així ha estat, actualment m’he proposat d’apuntar-me a un curs de cara a polir la meva tècnica en l’àmbit i aprendre nous mètodes.

Així doncs, podríem dir que la hipòtesis d’aquest treball seria: una experimentació sonora coherent és possible  començant completament de zero?


0.4 Forma de presentació del treball
La forma de presentar aquest treball volia que fos especial, i la meva tutora em va proposar el blog, jo no l’havia fet servir mai però ara que el conec una mica veig que és un servei gratuït molt útil.

Després de diverses propostes vam decidir repartir una part del treball en un llibret (aquest) on s’explicaria més o menys de que va el treball i els seus continguts reduïts com una espècia de guió del treball i una altra part on hi hauria els continguts del treball complerts, aquesta altra part és el blog.

Amb l’entrega d’aquest llibret, el CD que hi ha, emmagatzema totes les proves i cançons que he anat realitzant al llarg d’aquest treball.


0.5 Metodologia
Un treball de recerca ha de dividir-se en la part teòrica i la part pràctica. Jo tenia dos grans pilars i per sentit comú vaig decidir que la recerca d’informació de la música electrònica seria la part que presentaria escrita i la creació de musica electrònica seria la pràctica.

La part teòrica vaig decidir que l’atacaria mitjançant Internet, soc conscient que molta de la informació que hi circula no es gaire objectiva, en alguns casos és inclús poc, veraç, motiu pel qual tota la informació que he posat al treball ha estat contrastada en diverses planes web.

La meva estratègia consisteix en iniciar primer la part teòrica i al tenir-la força avançada intercalar-la amb la pràctica.

El primer apartat que vaig realitzar va ser la definició, calia saber que és exactament per seguir amb el treball. Un cop entès el que significa vaig posar-me amb l’evolució dels instruments.
Aquest segon apartat, ha estat, juntament amb els diferents gèneres i subgèneres o estils, la part més complicada de la part teòrica, però no pas la més avorrida. El problema que em va sorgir va ser el fet de que hi ha milers i milers d’instruments electrònics al llarg del temps, el problema era saber quins eren importants i mereixien ser explicats i quins no,  a base d’investigar molt quins eren més coneguts, llegir la informació i veure quins eren més importants per arribar als actuals instruments electrònics, vaig anar eliminant alguns i afegint d’altres fins al resultat final. Aquest apartat em va interessar molt, vaig mirar-me molts vídeos, els quals poden ser vistos al blog.

Llavors, vaig posar-me amb la història, va ser una part curiosa, on vaig veure que la música electrònica no ha sorgit del no res, hi ha una sèrie de fets darrere, i també vaig adonar-me que no és una novetat del segle XXI sinó que porta ja un temps evolucionant i desenvolupant-se per arribar al nivell de popularitat que té actualment.

Al finalitzar la història vaig posar-me amb els gèneres, aquests em van donar molts mal de caps, perquè no vaig trobar en aquell moment, ni fins ara, més d’un lloc on hi hagi una classificació igual, tothom té la seva pròpia, he hagut de fer un mix dels més importants, ha estat sens dubte la part més carregosa i difícil, tot i que al començament pensava que seria una de les més senzilles. El que passa és que hi ha una quantitat tan gran de diferents estils, i que cadascú anomena diferent que es fa gairebé impossible ordenar-los tots.

Seguidament vaig realitzar les llistes dels millors DJ i dels millors Clubs, va ser una feina força fàcil amb l’ajut de la web oficial dels Dj Mags, que és la que s’encarrega de donar els premis a gal·la anual de DJ.

En aquest moment, vaig començar a pensar com fer la part pràctica, m’hagués agradat poder haver adquirit una taula de mescles i crear d’aquesta manera música electrònica, però l’elevat preu feia que em plantegés si valdria la pena la inversió, després de molt rumiar vaig decidir abandonar aquest projecte i buscar un altre camí, va aparèixer la possibilitat de crear música amb programes d’ordinador. Jo coneixia el Cubase, ja que en una xerrada al centre el vaig descobrir, investigant vaig trobar que molts usuaris d’Internet a blogs, i webs parlaven de l’Ableton Live, un programa que ha resultat ser el que més m’ha agradat. Alguns d’altres usuaris també deien que ells utilitzaven l’Acid Pro, tot i que personalment, no m’ha agradat.
Immers en aquests tres programes, també vaig trobar temps per escriure’n una petita fixa tècnica de cadascun d’ells. Aquesta fitxa tècnica ha estat els apartats de Programes utilitzats i Programa Triat.

De cara a l’utilització dels programes esmentats, vaig basar-me en les seves webs oficials, me les vaig llegir un i altre cop, vaig buscar tutorials a diverses planes web, vaig llegir documents, fins que vaig anar assolint una petita base amb la qual juntament amb alguns dies inspirats i una mica de creativitat em van sortir algunes proves prou bones. Aquest procés ha estat molt llarg, hi ha una clara evolució dels primers dies a els últims.